Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2013-08-22

En bit tårta och presentation av "Ny" DT-medlem

Hej alla underbara följare av denna blogg & alla som besöker oss för första gången,
Nu har turen kommit till mig att presentera mig för er då jag fått den stora äran att vara med och presentera nyheter för er, inspirera, utmana er och träffa er på våra mässor, pysselträffar och kurser.
På tal om kurser vill jag slå ett slag för det nya kursprogrammet inför hösten -fullspäckat med kurser och workshops samt annat skoj -hoppas jag får se just DIG på några (eller ALLA) skojiga sammankomster under hösten.

Så till mig då....så här presenterar jag mig på min egen blogg

Om mig

Min bilder


Jag är en social "tjej" med stort intresse för scrapbooking och pyssel. Antar gärna nya utmaningar om dom står i min väg men gör det helst inte ensam. Arbetar till vardags med siffror, fyller fritiden med hushållsbestyr, familjebus och pyssel. Familjen består av man och 4 barn mellan 8 & 14 år. Flyttade till Heby i december 2012 och har därmed fått mycket större plats för allt mitt pyssel som sträcker sig från betonggjutning till papperspyssel och tårtor, bakning och sockerblommor.

I söndags fyllde jag 35-år och firade detta med en vit tårta med blå blommor på. Jättekul att göra och mycket god att äta, faktiskt så god att jag gärna njuter av den lite längre och delar den med er.
Så fram med haklappen och ta en bit, kanske ger den dig inspiration att prova några av de hjälpmedel, verktyg & ingredienser som finns i butiken för att baka, klä och dekorera tårtor och bakverk. Är du osäker eller bara nyfiken finns det flera kurser i ämnet -kolla kursprogrammet. 

På snart återseende!//Åsa

Jag har använt bland annat Gum Paste från Wilton, pulverfärg i flera blåa, lila och gröna nyanser 
-till blommorna. Vit sockermassa till locket och smörkräm för att hindra grädden från att smälta locket när dom kommer i kontakt med varandra. För att inte glömma redskap och underlägg såsom utstickare till blommorna, kavel, småredskapen & "duttpåsen" (Fråga Sofia vad det är för något nästa gång du är i butiken ;-)  ). Har skrivit namn och ålder med hjälp av pulverfärg, alkohol och en fin pensel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar