Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2013-01-09

Nytt år - nya födelsedagar

Hej alla glada scrappare
Jag tänkte börja mina första inlägg detta år med en jätteläcker serie från Corédinations som heter Whitewash Collection. Det är samma tänk som i vanliga Corédinations men med en vit yta och en färgad bakom. Så när du slipar lite på det vita kommer den rosa kärnan fram. De är så läckra och ljust pastellfärgade, lite countrystyle.
Till detta kort stansade jag först kanten på kortet och sedan stansade jag och la in ytterligare en bård bakom den vita cardstocken. Fjärilarna stansade jag ut i samma Corédinationspapper och då ser nu hur kärnan ser ut. Jag har gjort flera alster i samma serie så kika in här på onsdagar så får ni se ytterligare förslag på hur serien ser ut. Finns naturligtvis i butiken med fler färger.
Papper: Corédination Whitewash Collection, Corner Hutch, Vit cardstock.
Band: My arts och vitt snöre.
Chalk Chestnut roan
Brads: Creative Imaginations.
Glitterlim: Stardust:
Stämpel: Grattis på födelsedagen SD-F0231
Kantstans: Marta Stewart
Fjärlisstans
/Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar