Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2012-12-18

Mixed Media 1!

Julen närmar sig med stormsteg...Vintern håller oss i vårt kalla grepp. Men visst är det lite mysigt med alla levande ljus, adventljusstakar, kanske någon redan klätt granen. Jag har fått fram lite julpynt. Jag tillhör den sparsmakade julpyntaren. Gran, javisst. Julkort, ja sådana man beställer med foto på ungarna. Jag gjorde julkort ett år....kommer dröja många innan jag gör nya. 

Däremot har jag gjort tavlor jag givit bort sista tiden. Jag börjar bli riktigt nöjd över mina kladdiga resultat och jisses vad kul det är att kladda. 

Här bjuder jag på lite bilder och förklaringar i hur jag bygger mina mixed media projekt.

 Först bygger jag en struktur, jag använder ett lättviktsspackel som nästan är som en mousse. Lättarbetat som tusan.
 
 Jag har använt en mask från Tatteres Angels när jag byggt strukturen.
Väl borttagen träder mina fjäril fram.
Jag har även använt Puncinella som mask lite här och var. Detta får sedan torka, tar någon timme. Sedan stämplar jag med en permanent svart dyna lite där det passar mig.
På med färg, massor av färg! Kladdigt värre. Jag använder nästan aldrig pensel, jobbar med mina fingrar. Min räddning är en handkräm som heter Norwegian, gör att färgen inte fäster lika hårt i min torra hud. Använder mig av akrylfärg. Har basfärgerna men köpt till lite nyanser som jag tycker det är svårt att blanda till själv. Här har jag använt en stämpel som ser ut som stygn. Den har ett handtag, men det bryr jag mig inte om ;)...
Lite papperspill klippt i cirklar och blad, en svart penna, limpistol samt knappar och simsalabim! En tavla!!
För att se originalet gå till Kreativa Ting och kika. Där hittar du material du behöver för ditt konstverk! Kom ihåg INGET är fel!

Superkul och enkelt! Bara fantasin sätter stopp!

//Kasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar