Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2012-11-23

Jesisca´s tips

Denna vecka är det min tur att komma med lite tips.
Det jag skall tipsa er om kan säkert vissa av er redan. Jag har bara provat detta en gång tidigare och tycker att detta är super häftigt. Nu kör vi.

1. Välj en stämpel som vanligtvis är nästan helsvart. Jag valde en fjäril.
2. Stämpla denna på Cut ´N´ Dry med en svart stämpeldyna.Låt torka.
3. Använd sedan Distress Ink Refils för att färglägga ditt motiv. Jag valde dessa tre färgerna. Man kan ju använda flera om man vill .Låt nu fantasin flöda.
4. När du är klar ser ditt motiv ut så här. Du skall fylla ut hela så du inte ser något svart alls.
 
5. Ta du din stämpel igen och stämpla den ovanpå det du precis har färglagt. Jag valde enkelt nog en clearstamp. Men det går lika bra med en på EZ-mount eller kloss.
 
6. Stämpla du sitt motiv där du vill ha det. Jag tog ett vitt cardstock.
 


Visst blev det mycket finare än när den bara är svart. Det tycker i alla fall jag.
Allt som jag har avnänt förutom stämpeln finns att köpa hos Sofia och Anders i butiken i Västerås.
Lycka till nu med era motiv.
Tack för mig. Jessica Sipola DT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar